Uit De Werkplaats 2020-2021

Uit De Werkplaats 2020-2021

#SaveTheNight moet de redding worden van de event-branche

De evenementen-branche staat al maanden stil. Ze hebben het eerste festival seizoen moeten missen, en ook de nodige inkomsten voor 2021 worden waarschijnlijk niet behaald. Daarom is de campagne #SaveTheNight opgericht.  

Het is een initiatief van studenten van de Universiteit van Amsterdam. Het doel is om online alternatieven te vinden voor de evenementen-branche om een deel van de schade op te vangen, maar ook om jongeren het plezier van muziek terug te geven. 

Tijn Bakker is medeoprichter van de campagne en vertelt: “De campagne is bedoeld om bewustzijn te creëren bij vooral de jongere doelgroep, met een positief tandje. Om te laten zien dat de event-branche en de bedrijven eromheen in zwaar weer zitten maar dat we er wel van alles aan kunnen doen zolang we er met z’n allen aan blijven denken, en in oplossingen denken.” 

In het begin van 2020 werd er verwacht dat de evenementen-branche de helft van haar omzet zou verliezen, dat ging toen om ongeveer 5,7 miljard. Door de verlenging van de lockdown en het vooruitzicht in 2021 wordt dat aantal alleen maar meer. 

Geboren en woonachtig in Arnhem, Louis is geïntereseerd in cultuur, van muziek tot literatuur en kunst en alles er tussenin. De mens daarachter dus zeker ook. Dit is dus ook wat hij aan het licht wil brengen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *